سپاه نیوز: فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در فضای مجازی دنبال تغییر در شیوه زندگی و هویت فرهنگی در ایران اسلامی به‌ویژه نسل جوان است.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در فضای مجازی دنبال تغییر در شیوه زندگی و هویت فرهنگی در ایران اسلامی به‌ویژه نسل جوان است.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در فضای مجازی دنبال تغییر در شیوه زندگی و هویت فرهنگی در ایران اسلامی به‌ویژه نسل جوان است.
کد خبر: ۸۳۸۱
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

 به گزارش سپاه نیوز؛  سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین همایش فعالان فضای مجازی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: مبحث فضای مجازی حقیقتی انکارناپذیر بوده و در آینده نزدیک زندگی بدون از وجود اینترنت امکان‌پذیر نیست و اهمیت آن در جامعه امروز تاحدی بوده که مقام‌معظم رهبری ( مد ظله العالی) می‌فرمایند « اگر رهبر این کشور نبودم در آن صورت رهبری فضای مجازی را به‌عهده می‌گرفتم».

 

وی با تأکید بر فرصت‌های فضای مجازی عنوان کرد: از فرصت‌ها در دنیای مجازی ، حداکثر گسترش و دسترسی آن است به‌طوری که در یک لحظه می‌توان در چند مکان حضور داشت و با هر نقطه‌ای از عالم تماس گرفت.

 

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جغرافیای سیاسی در عالم فضای مجازی معنا ندارد و در نقطه نقطه دنیا می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

 

سردار خرمدل با اشاره به قدرت دنیای مجازی و سطح‌بندی رسانه‌ها در این فضا گفت: باتوجه به دامنه گسترده دنیای مجازی اکنون خبرگزاری‌ها و رسانه‌های پرقدرت در درجه دوم قرار گرفته و این در حالی است که هر فرد می‌تواند یک رسانه باشد و هرگوشی خود یک ابزار مهم به‌حساب آید.

 

وی تصریح کرد: به‌دلیل قدرت فضای مجازی، اکنون هر فرد می‌تواند یک خبرگزاری باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن سرعت اخبار و اطلاعات را افزایش دهد.

 

سردار خرمدل با بیان نقش فضای مجازی در کاهش هزینه‌ها بیان کرد: اینترنت و فضای مجازی هزینه‌ها و زمان را کاهش داده و به لحاظ اقتصادی به مردم کمک کرده است طوری که یک فرد می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام داده و آن را نیز دریافت کند.

 

وی عنوان کرد: تهدیدات فضای مجازی متناسب با فرهنگ و هویت هرکشوری متفاوت است، حجاب برای کشور ما به‌عنوان یک ارزش محسوب می‌شود اما در غرب مسأله حجاب معنایی ندارد.

 

سردار خرمدل در ادامه به دیگر تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و افزود: یکی از دیگر تهدیدات فضای مجازی تغییر در شیوه زندگی و نیز هویت فرهنگی ماست، در حال حاضر پوشش‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد یکسان شده و میان دهدشتی و یاسوجی هیچ‌گونه تفاوتی نیست.

 

سردار خرمدل با اشاره به خطرات ناشی از پایین بودن میزان سواد رسانه‌ای تصریح کرد: ترویج روحیه یأس و ناامیدی در سطح کشور یکی از هجمه‌هایی است که دشمن بواسطه پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای ما به این کشور وارد می‌کند و این در واقع نوعی ترور فرهنگی است.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به حداقل کاری که می‌توان در مقابل هجمه‌های دشمن انجام داد اشاره کرد و گفت: امروز حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از ناموس و شرف خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم زن و مرد ایرانی در فضای مجازی تحقیر شوند.

 

وی عنوان کرد: بمباران فکری از سوی دشمنان در حال وقوع است و مشکلات معیشتی نیز به مردم فشار آورده اما به اذن خدا روزی این مشکلات به دست همین مردم رفع می‌شود و آینده روشن است.

 

سردار خرمدل خاطرنشان کرد: امروز دشمن از فرصتی که در اختیار دارد می‌خواهد به باور، فرهنگ، دین و شرف ما ضربه بزند، در هر حوزه‌ای که به خدا توکل کردیم پیوز شدیم و قطعأ روزی در این فضا پیروز می‌شویم.

 

 بنا بر این گزارش در پایان این مراسم با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان از اپلیکیشن «بلاد شاپور» که حاصل تلاش مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی شهرستان کهگیلویه بوده، رونمایی و از یکی از فعالین فضای مجازی شهرستان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/09

ارسال نظر
captcha