رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی از جنس مردم و منطبق با دغدغه خود آنها و متناسب با نیازشان شناسایی و تعیین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی از جنس مردم و منطبق با دغدغه خود آنها و متناسب با نیازشان شناسایی و تعیین می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح‌های محرومیت‌زدایی از جنس مردم و منطبق با دغدغه خود آنها و متناسب با نیازشان شناسایی و تعیین می‌شود.
کد خبر: ۸۳۹۶
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

 به گزارش سپاه نیوز؛ زهرایی‌ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از اجرای 40 هزار پروژه زودبازده و عام‌المنفعه باهمکاری سپاه، سازمان بسیج مستضعفین و دولت در کشور خبر داد و اظهار داشت:  4 هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی به‌صورت همزمان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کردستان افتتاح می‌شود.

 

وی به ویژگی‌های این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: طرح خدمت‌رسانی همزمان باهدف امیدآفرینی در میان مردم و ارائه خدمات توسط نهادهای مختلف حاکمیتی انقلاب و دستگاه‌های اجرایی در مناطق محروم است که یک‌جا برای مردم ظهور و بروز پیدا کند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: طرح‌های محرومیت‌زدایی مطالبه و از جنس مردم و منطبق با دغدغه خود آنها اجرا می‌شود به‌طوری که ابتدا نیاز مردم شناسایی شده و متناسب با آن پروژه تعیین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت آب و حل مشکل اشتغال از دیگر اهداف این طرح است، گفت: تعداد بسیاری از این طرح پروژه‌ها به زیرساخت آب و اشتغال برای روستاها برمی‌گردد.

 

زهرایی با بیان اینکه زیرساخت اشتغال پروژه‌ای برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت و مانایی در روستاهاست، عنوان کرد: این طرح تنها از جنس ملات و آجر و اجرای یک اثر سازه‌ای نبوده بلکه ایجاد امید در میان مردم، تقویت پیوندهای اجتماعی و استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین دریادل توسط همه دلسوزان نظام از دیگر جنبه‌های این طرح است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی گفت: گروه جهادی جغرافیامحور و مهاجر به همراه گروه محلی محور تشکیل‌دهنده گروه‌های جهادی هستند.

 

وی با اشاره به عملکرد گروه‌های جهادی‌محور افزود: این گروه به مناطق محروم کشور رفته و منطقه خاصی را برای خدمت انتخاب کرده و 3 تا 5 سال برای خدمت‌رسانی مستقر شده و با مردم ارتباط مستمر دارند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در حال حاضر در کشور یازده هزار و 521 گروه جهادی جغرافیامحور داریم که یکهزار و 500 گروه آن را گروه‌های جهادی دانشجویی تشکیل داده و به‌عنوان تشکیل‌دهنده فلسفه بسیج سازندگی پیشران آنها هستند.

 

وی با اشاره به گروه‌های جهادی محله محور ادامه داد: این گروه‌ها توانایی مهاجرت به مناطق محروم و جمع‌آوری کمک خیرین را نداشته اما در حال حاضر 6 هزار و 600 گروه در کشور فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

 

زهرایی گفت: اکثر نیروهای جهادی جوان و خوش‌فکر هستند که پیوند اجتماعی ماحاصل ارتباط آنها با مردم است.

 

وی به بخش چهارم اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: ادبیات حاکم بر این طرح کار «نه برای مردم؛ نه با مردم؛ بلکه کار توسط مردم» است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: از میان 4 هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی که فردا به‌صورت همزمان افتتاح می‌شود، 136 پروژه آن در کردستان اجرایی شده که 2 پروژه در حوزه آب و فاضلاب، 7 پروژه در عرصه سلامت، 122 پروژه در بخش عمومی پارک کودک و 4 پروژه دیگر در عرصه فرهنگی است.

 

زهرایی خاطرنشان کرد: پروژه مرکز سلامت به نمایندگی از 4 هزار و 500 پروژه با هدف توجه به سبک زندگی مردم و پیشگیری قبل از درمان در یکی از روستاهای اطراف سروآباد با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جمادی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، استاندار و دیگر مقامات استانی افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/09

ارسال نظر
captcha