سپاه نیوز: فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: بسیج مساجد و محلات نسبت به دیگر اقشار از جامعیت والاتری در زمینه فعالیت های بسیج قرار دارد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: بسیج مساجد و محلات نسبت به دیگر اقشار از جامعیت والاتری در زمینه فعالیت های بسیج قرار دارد.

سپاه نیوز: فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: بسیج مساجد و محلات نسبت به دیگر اقشار از جامعیت والاتری در زمینه فعالیت های بسیج قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۴۲
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

به گزارش سپاه نیوز؛ سردارسرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان به مناسبت روز جهانی مسجد و بسیج مساجد و محلات در خصوص نقش مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی گفت :مسجد واژه زیبایی است که با اولین حضور پیامبر عظیم الشان در مدینه به مسلمین معرفی شد خواستگاه واقعی برای ارتباط گیری بین معبود و بنده در مسجد معنا پیدا کرد ؛ این امر با تلاش مسلمین و پیامبر اکرم (ص) به مرحله ای رسید که تنها راه مبارزه با اسلام از طریق مسجد ، توسط مشرکان و کفار در دستور کار قرار گرفت.

 

سردار شاهوارپور افزود : نقش برجسته و متعالی مسجد به مرحله ای رسید که علاوه بر برگزاری نمازهای جماعت یومیه ، رسیدگی به امورات مردم ، طرح ریزی نقشه های عملیاتی ، اعلام بسیج برای نبرد با کفار ، اسکان در راه ماندگان ، موعظه برای اصلاح امور زندگی و همه ی نیازمندی های جمعی جامعه ، در مساجد برنامه ریزی می شد . در چهار دهه اخیر با همت و تلاش امام خمینی (ره) و به برکت پیروزی انقلاب اسلامی نقش مساجد رویکرد جدیدی پیدا کرد و این ظرفیت ها مانند صدر اسلام ، نقش های مختلف فرهنگی ، تربیتی ، اجتماعی ، سیاسی را زنده نموده و مسجد به تنهایی توانست برای روشنگری امّت اسلامی در مقابل مظالمی که به جهان اسلام وارد می شود آگاهی بخشی نماید. 

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) استان خوزستان در خصوص نقش اساسی و موثر بسیج مساجد و محلات در ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی اظهار داشت : نقش مسجد در شکل گیری تفکر بسیجی بی بدیل و اساسی بوده ، خواستگاه بسیج ، مسجد است ؛همه ی کسانی که توفیق حضور در بسیج را پیدا کرده اند در اولین گام با مسجد آشنا شده و با حضور دائمی در نمازهای جماعت ، کلاس های تربیتی مساجد ، مسیر شناخت فرهنگ بسیجی را مشخص نموده اند . 

 

وی در خصوص علت تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام در چند سال اخیر اینطور بیان کرد : تفکر جانبداری از ارزش ها و دینمداری و راه مقابله با حاکمیت های جور از مسجد نشات می گیرد و ارتباط حلقه ای و زنجیره ای بین جوانان در کشورهای اسلامی حاکی از دسترسی به فرهنگ مبارزه علیه مستکبرین است که در دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) با همین معنا نقش مساجد آوازه جهانی پیدا نمود .

 

سردار شاهوارپور در پایان در خصوص مولفه هایی که بسیج مساجد و محلات را از بقیه اقشار متمایز نموده است گفت : بسیج مساجد و محلات یکی از رده های قشری فعال بسیج است که در سال های اخیر برای تمرکز عمیق تر بر فعالیت های بسیج محلات تشکیل شد ؛ از زمان شکل گیری جایگاه بسیج مساجد که به عنوان بدنه شجره طیبه بسیج می باشد فعالیت های چشمگیر و اساسی در همه ی زمینه ها به خصوص اقدامات فرهنگی انجام داده و با شفافیت و برجستگی بیشتر به مردم شناسانده شد . بسیج مساجد و محلات نسبت به دیگر اقشار از جامعیت والاتری در زمینه فعالیت های بسیج قرار دارد که علاوه بر فعالیت های فرهنگی در راستای تقویت بنیان های دفاعی و امنیتی دارای ظرفیت های پایان ناپذیر است و فعالیت های بسیج مساجد و محلات برای پیگیری منویات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) با اجرای برنامه های تحولی ، بستر حضور بسیجیان دلاور را فراهم می نماید .

 

ارسال نظر
captcha