حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری درخصوص عملیات طوفان الاقصی تأکید کردند: در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمودند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین سازمان ضدّ تروریستی در همه‌ دنیاست.
رهبر انقلاب صنعت هسته‌ای را کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف خواندند و با تأکید بر تلاش همه‌جانبه برای ملموس شدن تأثیر پیشرفت‌های هسته‌ای در زندگی مردم، گفتند: بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.
رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در حسینیه امام خمینی(ره) بازدید کردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سی‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با تبیین ۳ تحول بزرگی که امام در سطح کشور، امت اسلامی و سطح جهان بوجود آورد، گفتند: «ایمان» و «امید» امام، عامل نرم‌افزاری و بوجودآورنده‌ی این تحولات عظیم تاریخی بود و هرکسی و هر مجموعه و جریانی که به «ایران، منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی» علاقه‌مند است، باید همه سعی خود را در تقویت «ایمان» و «امید» مردم و جامعه به کار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بیش از هزار نفر از کارگران تاکید کردند:لزوم ارتباط مستقیم درآمد با کار باید فرهنگ ثروت‌های بادآورده متوقف شود.
فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح این نیروها را به فرموده امیرمومنان(ع) حصارهای مستحکم کشور و ملت خواندند و تاکید کردند:اگر عقلایی عمل شود، به شکست کشاندن محاسبات دشمن امکان‌پذیر است
 رهبر انقلاب اسلامی در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی علیه‌السلام با تاکید بر پیشرفت در علم و فناوری و قرار گرفتن در رده کشورهای برتر دنیا در عرصه هایی نظیر نانو و دفاعی، اظهار داشتند: تحول یعنی رفع نقاط معیوب؛ منظور دشمن از دگرگونی تغییر هویت جمهوری اسلامی است.
رهبر انقلاب در پیام نوروزی ۱۴۰۲، شعار سال را «مهارتورم و رشدتولید» اعلام و بر گشایش در زندگی مردم تاکید کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش‌بنیان فرمودند:حل مشکلات محسوس معیشتی و رفاه خانوار بدون رشد اقتصادی ممکن نیست
۳۴۵۶