حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است، گفت: علم قدرت و توانایی است؛ اما ایمان علم را مدیریت و هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است، گفت: علم قدرت و توانایی است؛ اما ایمان علم را مدیریت و هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است، گفت: علم قدرت و توانایی است؛ اما ایمان علم را مدیریت و هدایت می‌کند.
کد خبر: ۱۵۶۲۸
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تخصصی حرفه‌ای سراسری حسابرسی مطهر که در مرکز همایش‌های نورالرضا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه دین عالی‌ترین سبک زندگی را می‌سازد، افزود: دین زندگی را جهت‌دار می‌کند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه همه مسائل اقتصادی و مالی ما به مبانی اعتقادی برمی‌گردد، ادامه داد: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در رفتار و سبک زندگی انسان‌ها شاکله، شخصیت و هویت است و  شاکله هر انسانی را خود او می‌سازد و هویت بقیه موجودات ذاتی است و شاکله ساخت هر جامعه و سازمانی را آگاهی، علم، دانش، معرفت و گرایش‌ها می‌سازد و هراندازه معرفت، دانش و علم انسان بالاتر برود، گرایش‌هایش تعالی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی اضافه کرد: انسان‌ها به عواملی تعلق خاطر و گرایش دارند و سازنده سبک زندگی مومنانه، علم و ایمان است. رفتار هر انسانی تحت تأثیر شخصیت‌اش است،

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه علم بدون ایمان بزرگترین ابزار دست استعمار است، افزود: علم قدرت و توانایی است، اما ایمان علم را مدیریت و هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابعادی که باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی تبیین کنیم، پیوند ایمان و دین است، یادآور شد: نابسامانی‌های موجود و مشکلات به خاطر عمل نکردن به شریعت است. مشکلات در نظام بانکداری به خاطر عمل نکردن به نسخه الهی است.

حجت‌الاسلام حاجی‌ صادقی ادامه داد:  علم و ایمان کنار هم سازنده هستند  علم و ایمان دو بال هستند و اینگونه همایش‌ها باید ما را به سمتی ببرند تا در زندگی بازنده نشویم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه از سخت‌ترین مراحل محاسبات در قیامت محاسبه حقوق دیگران و بیت‌المال است، گفت: در این زمان هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست و کسی نمی‌تواند بگوید مسبب شخص دیگری بود. نمی‌توانیم بگوییم که تشکیلات یا مسئول از ما چنین خواستند.

وی افزود: در ادبیات دینی ما هدف از حسابرسی صیانت از آسیب دیدن و آلوده شدن انسان‌ها به مال شبهه‌ناک و حرام و حفاظت از سلامت مالی است مهم‌ترین عامل بازدارنده از تعالی معنوی نیز لقمه شبهه‌ناک است و قطعاً با مال حرام، حرف حق در انسان اثر نمی‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه هدف از نظارت و بازرسی را جلوگیری از ورود آلودگی و پیشگیری دانست و افزود: در نظارت و حسابرسی خود مدیران را راهنمایی و هدایت کنید، این سازندگی و هدایت است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: ترحم به مفسد ظلم به سایرین است؛  مسایل مالی نیازمند آموزش‌های علمی و تخصصی است و در حوزه علمیه قوی‌ترین و پرحجم‌ترین کتاب‌های فقهی، اقتصادی است، همه کسانی که می‌خواهند در حسابرسی وارد شوند، ضوابط شرعی و فقه آن را بیاموزند.

نماینده ولی فقیه  در سپاه با بیان اینکه بسیاری از اشتباهات و لغزش‌ها به دلیل عدم آموزش است، افزود: در حسابرسی‌ها واقعیت‌های خارجی دیده شود. یکی از مشکلات و گلایه از ناظران این است که واقعیت را بیان نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه بدون معاینه نسخه دادن خطاست، تاکید کرد: متناسب با واقعیت‌ها یک رصد کامل داشته باشیم. گاهی نیاز است که خودمان را جای مدیر بگذاریم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: نظامات باید اصلاح شود؛ زیرا گاهی مدیر را به تخلف وادار می‌کند.برخی نظامات آسیب‌زاست. نظامات باید متناسب با فرهنگ دینی و در تراز اسلامی به صورت جامع نگاشته شود.

وی با بیان اینکه باید خودمان را از قید دنیا آزاد کنیم و از تقوای بالایی برخوردار باشیم، خاطرنشان کرد: مصلح باید ابتدا صالح باشد. دین نسخه علمی برای زندگی ما است.

انتهای پیام

ارسال نظر
captcha