سردار حسنی آهنگر: آینده انقلاب ظهور است و یاس و ناامیدی در آن راه ندارد

سردار حسنی آهنگر: آینده انقلاب ظهور است و یاس و ناامیدی در آن راه ندارد

سردار حسنی آهنگر: آینده انقلاب ظهور است و یاس و ناامیدی در آن راه ندارد
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) دانشگاه‌های کشور را مبدأ تحولات در جنبه‌های مختلف زندگی معرفی کرد و پیشرفت کشور را در پویایی بیشتر آن‌ها دانست و گفت: آینده انقلاب ظهور است و یاس و ناامیدی در آن راه ندارد.
کد خبر: ۲۰۱۳۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در برنامه چرخ از شبکه چهار سیما به نقش تحولی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام پرداخت و گفت: در جنگی که استعمارگران جهانی به کمک صدام بر ما تحمیل کرد، به این نتیجه رسیدیم که باید بر توانایی‌هایی که داریم متمرکز شویم و از دل بحران و جنگ به پایداری و مبارزه برسیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 63 با کمک مسئولین سپاه و اساتید و برخی از مسئولین بلندپایه آن زمان به این نتیجه رسیدند که مجموعه‌ای آموزشی را پایه‌گذاری کنند تا در دوران جنگ تحمیلی راهکارهای نظامی بدهد و بتواند سطح دانش ما را در امور نظامی بالا ببرد. با این هدف پادگان امام حسین(ع) تبدیل به دانشگاه امام حسین(ع) شد و بسیاری از مسائل نظامی و جنگی را در درون خودش حل و فصل کرد. هم‌افزایی بین نیروهای مختلف نظامی یک هندسه قدرت را برای حل مسائل نظامی بوجود آورد.
وی با اشاره به دستاوردهای نظامی و علمی همچون دستاوردهای فضایی، تسلیحاتی و پزشکی گفت: در همین دانشگاه به ابداعات و کشفیات جدیدی در زمینه‌های مختلف رسیدیم. مباحث نوآورانه ایجاد شد. در حوزه فضا تقریبا ما جزو معدود کشورهایی هستیم که تمام اجزای مورد نیاز برای ساخت وسایل فضایی در اختیار داریم. ما با کمک دانشمندان و اساتید برجسته دانشگاه امام حسین(ع) زنجیره کامل امکانات ماهواره‌ای را در اختیار بگیریم و خودمان را از دیگران بی‌نیاز کنیم. صنایع موشکی ما در اوج جنگ شکل گرفت که ماحصل ترکیب دانش‌های نوپدید و نوظهور بود.
سردار حسنی آهنگر در اهمیت مسئله سایبر و جنگ‌های دائمی که در این حوزه دشمن با ایران دارد گفت: ما از یک سو در تحریم و از سوی دیگر در جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم. وی با تاکید بر اینکه دشمن در بستر سایبر، 24 ساعته در حال هجوم به زیرساخت‌های کشور است ادامه داد: این قدرت ما در سایبری است که علاوه بر اینکه توانسته‌ایم بخش عظیمی از این حمله‌ها را دفع کنیم، در مقابل ضربه‌های منسجم و قوی به پیکر دشمن در حوزه سایبر وارد کرده‌ایم که نتیجه داشتن مسئولین توانمند و اساتید و جوان‌های خوش فکر در دل دانشگاه‌ها است.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) از موضوع شگفتی دشمنان از دستاوردهای علمی ایران و دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: در برخی از موارد صاحب دانش‌هایی هستیم که رقیبان و دشمنان را هم انگشت به دهان کرده‌ایم. اگر دشمن در دوران دفاع مقدس در جنگ به پیروزی نرسید اکنون در حال ایجاد بسترهای جدید است تا هجوم‌های ترکیبی و همه جانبه‌ای را علیه ایران شروع کنند. شبیخون فرهنگی، اغتشاشات مختلف از نمونه هجمه‌های نوین و بروز شده آنان است. یکپارچگی مردم و مسئولین نظام و استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور برای مقابله در برابر دشمن، آن‌ها را خوار و ذلیل کرده است.
دکتر حسنی‌آهنگر روش حضرت امام را در مواجه با دشمنان ایران اسلامی یک روش جدید و منحصر به فرد قدرتمند توصیف کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس حضرت امام یک هویت جدیدی به جوانان داد. بکارگیری قدرت نرم که همان مردم بودند توسط امام راحل اتفاق افتاد. غلبه بر دشمن را کسی به ما نداد این امام بود که غلبه بر دشمن را به ما آموخت. امام با ایجاد بسترهای جدید هویتی مردم را مقابل دشمن قرار داد. دفاع همه جانبه سیاست کلان ما محسوب می‌شود.
ایشان در خصوص حضور دانشگاه در احصا و حل مسایل مردم و کشور به حوزه آب اشاره و گفت: آب یک چالش در کشور است ولی یک بحران نیست. یکی از مشکلاتی که به دلیل گستردگی مرزهای جغرافیایی با آن‌مواجه هستیم موضوع "آب" است. در دانشگاه جامع امام حسین (ع) به این نتیجه رسیدیم که آب یک چالش در کشور است ولی یک بحران نیست و این چالش باید تبدیل به مسئله شود و این مسئله در روی میز دانشگاه ها قرار گیرد تا برطرف شود. میزان‌ بارش در سال‌های پر بارش حدود ۴۲۰ میلیارد متر مکعب و در سالهای کم بارش ۲۸۰ میلیارد متر مکعب است.  توانسته ایم نقشه آمایشی را با کمک وزارت نیرو و سپاه های استانی برای تمامی استانها استخراج کنیم که این‌ میزان بارش و آبهای زیر زمینی و میزان‌ مصارف را در استان ها مشخص کرده است. ۱۳ هزار روستا فاقد آب شرب سالم در کشور هستند و بر این اساس پروژه ملی در دستور کار قرار گرفت و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داد.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در پایان، ایران اسلامی را کشوری با موقعیت خاص معرفی کرد و افزاد: ایران صاحب یک ایده جدید است. انقلاب اسلامی از یک گفتمان قوی برخوردار است که توانسته در سطح جهان و منطقه اثرش را نشان بدهد. تمدن غرب با پیشرفت انقلاب اسلامی رو به زوال است. آینده انقلاب ظهور است و یاس و ناامیدی درونش وجود ندارد.  
انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha