توسعه ریلی خطوط اتصال شمال غرب به جنوب غرب کشور با پروژه ریلی راه آهن دورود - خرم آباد

توسعه ریلی خطوط اتصال شمال غرب به جنوب غرب کشور با پروژه ریلی راه آهن دورود - خرم آباد

توسعه ریلی خطوط اتصال شمال غرب به جنوب غرب کشور با پروژه ریلی راه آهن دورود - خرم آباد
با پروژه ریلی راه آهن دورود - خرم آباد توسعه ریلی خطوط اتصال شمال غرب به جنوب غرب کشور و اتصال راه اهن دورود به خرم آباد و اتصال به خطوط ریلی جنوب کشور و افزایش ظرفیت محور دورود خرم آباد محقق می شود.
کد خبر: ۲۹۳۴۲
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۴ - ۰۰:۰۸

به گزارش سپاه نیوز، در این گزارش جزئیاتی از پروژه ریلی راه آهن دورود - خرم آباد و اهداف آن پرداخته می شود:

اهداف طرح:
توسعه ریلی خطوط اتصال شمال غرب به جنوب غرب کشور و اتصال راه اهن دورود به خرم آباد و اتصال به خطوط ریلی جنوب کشور و افزایش ظرفیت محور دورود خرم آباد


شرح پروژه:
قرارداد انجام مطالعات و خدمات نظارت کارگاهی،آزمایشگاه و نظارت عالیه پروژه احداث راه آهن دورود – خرم آباد ما بین شرکت مهندسین مشاور مترا با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)- هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی– موسسه راه سازه و وزارت راه و شهرسازی – شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل منعقد گردید. سرمایه گذار این پروژه وزارت راه و شهرسازی-شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل است.

ویژگی های پروژه:
طول پروژه 114 کیلومتر است.
تعداد پل 28 پل است.
حداکثر طول پل  110 متر است.
تعداد تونل ها  14 تونل است.
حداکثر طول تونل 4450 متر است.
روش اجرا تونل NATM است.
تعداد ایستگاه (ریلی) 7 ایستگاه (شامل 2 ایستگاه درجه یک ، 1 ایستگاه درجه 2 و 4 ایستگاه درجه 3) است.

بزرگترین تونل راه آهن کشور واقع در کیلومتر 490+50 به طول 4/5 کیلومتر و طویل ترین دهانه پل راه آهن ایران به دهانه 110متر در این مسیر قرار دارد.
مطالعات ایمنی و تهویه تونل های راه آهن برای اولین بار در کشور در این پروژه انجام شده که بر اساس آن، برای حفظ شرایط ایمنی و تهویه مناسب برای بهره برداران و تامین شرایط مورد نیاز برای لوکوموتیو، ساخت تونل اضطراری به موازات تونل اصلی ضروری است.