حضرت زینب (سلام الله علیها) نگذاشت که عاشورا در کربلا دفن شود

رهروان شهدا/

حضرت زینب (سلام الله علیها) نگذاشت که عاشورا در کربلا دفن شود

حضرت زینب (سلام الله علیها) نگذاشت که عاشورا در کربلا دفن شود
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز (پنجشنبه، ۲۹ شهریور) در دومین مرحله رزمایش فرهنگی و معنوی رهروان شهدا که در ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: ایام هفته وحدت را تبریک عرض می‌کنم.
کد خبر: ۲۰۸۳۲
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در فرهنگ قرآن، شهدا برندگان واقعی زندگی انسانی و کامیابان واقعی هستند، تاکید کرد: آن‌ها به مقصد و هدف آفرینش و فوز عظما رسیدند که بالاتر از آن نیست. علاوه بر اینکه خود از حیات طیبه برخوردار هستند عامل حیات جامعه نیز هستند. 

وی افزود: شهید فقط زنده نیست چون مصداق آیه عند ربهم یرزقون است لذا کار ربوبیت را انجام می‌دهد و حیات بخش دین خدا و جامعه دینی است. همانگونه که می‌گوییم امام حسین علیه السلام دین خدا را زنده نگه داشت.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به اهمیت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا تصریح کرد: شهدای عزیزمان نیز حق حیات بر گردن ما دارند و ما در حقیقت اولین هدف از برگزاری جلسات گرامی‌داشت شهدا کسب حیات از آن‌ها است.

وی ادامه داد: گرامی داشت یاد شهدا صرفاً تکریم ارزش‌ها و انسان‌های بزرگ نیست بلکه کسب حیات در مکتب آن‌ها و شنیدن این بشارت است که خدا پیام‌رسان آن‌ها بود و خدا از زبان شهید پیام آورد. یعنی شهادت هدیه خدا است و آن‌ها به ما بشارت دادند. ان‌شاءالله بتوانیم در پرتو آن‌ها کسب حیات کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر امروز عزت سربلندی و اقتدار نظام و رهبری را مشاهده می‌کنیم قدم اول و سهم اولیه را شهدای عزیزمان دارند، خاطرنشان کرد: ما مدیون شهدا و خانواده‌های آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با اشاره به دیدار ۶ خرداد سال گذشته رهبر انقلاب با تعدادی از خانواده‌های شهدا اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدا بر خلاف معمول از شهدا صحبت نکردند بلکه از عظمت خانواده شهدا صحبت کردند. 

وی افزود: رهبر انقلاب ۴ امتیاز بزرگ را درباره خانواده شهدا بیان کردند و این نهضت بزرگ که به امر مقام معظم رهبری و تدبیر فرمانده کل سپاه انجام می‌شود در حقیقت توجه و تکریم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند خانواده‌های شهدا کسانی هستند که خداوند به آن‌ها درود و رحمت فرستاده و توجه کرده است چون بزرگترین مصداق صبر هستند. 

وی افزود: دومین نکته مورد نظر رهبر انقلاب درباره خانواده‌های شهدا این بود که آن‌ها در پیشگاه خداوند از رستگاران واقعی هستند چون بزرگترین انفاق را در راه خدا انجام دادند. باید توجه کرد که خانواده‌های شهدا از آنچه دوست داشتند در راه خدا انفاق کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی سومین نکته مورد اشاره رهبر انقلاب درباره خانواده‌های شهدا را جهاد آن‌ها را جزو جهادهای مستمر و همیشگی اعلام کرد و افزود: جهاد خانواده‌های شهدا یک جهاد همیشگی و از جنس جهاد حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و امام زین العابدین (علیه‌السلام) است. 

وی ادامه داد: حضرت علی اکبر (علیه السلام) در روز عاشورا به شهادت رسید و به فرموده امام حسین علیه السلام خدمت پیامبر اسلام (ص) رسید ولی امام زین العابدین علیه السلام و حضرت زینب (سلام الله علیها) بیش از ۳۰ سال هر روز شهید شدند. این نشانه جهاد بزرگی است که همواره توسط خانواده‌های شهدا انجام می‌گیرد. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: آخرین نکته درباره خانواده شهدا که شاید از سایر نکات اهمیت بیشتری داشته باشد این است که آن‌ها گنجینه و حافظ فرهنگ شهادت هستند. خانواده شهدا هستند که سبک زندگی آن‌ها را زنده نگه می‌دارند و حافظ فرهنگ مقاومت و ایستادگی هستند. یعنی همان کاری که حضرت زینب (سلام الله علیها) انجام داد و نگذاشت که عاشورا در کربلا دفن شود.

حجت الاسلام حاجی صادقی اقدام حضرت زینب (سلام الله علیها) در زنده نگه داشتن عاشورا و فرهنگ آن را جهاد تبیین دانست و افزود: امروز مهم‌ترین جهاد که مقام معظم رهبری آن را بر همه واجب دانستند، جهاد تبیین است. 

وی ادامه داد: وجود خانواده شهدا روشنایی بخش هر جامعه دینی و نظام است. ما در شرف‌یابی‌ها و دیدارها ابتدا خدمت خانواده‌های شهدا مشرف می‌شویم تا خودمان کسب فیض کنیم و با شهدای شما میثاق ببندیم که ایستاده‌ایم تا امانتی که شما به ما رسانده‌اید را با قوت و اقتدار تا پایان کار این نظام زمان را برای ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تجلیل از خانواده‌های شهدا را یک امر بزرگ الهی و عبادت دانست و گفت: مکتب شهدا که مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهیدان است همان راه امام حسین است و آموخته‌ایم که این راه را با قوت و قدرت ادامه دهیم.

 

 
تعداد بازدید : 10