تشکیل بسیج و حلقه‌های صالحین، پرتوی از هدایت‌های امام زمان(عج) است

نظام تربیتی صالحین/

تشکیل بسیج و حلقه‌های صالحین، پرتوی از هدایت‌های امام زمان(عج) است

تشکیل بسیج و حلقه‌های صالحین، پرتوی از هدایت‌های امام زمان(عج) است
نشست حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ارکان نظام تربیتی صالحین در شهرستان دامغان برگزار شد. حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با تاکید بر اهمیت امور تربیتی در بخش‌های مختلف جامعه بویژه بدنه بسیج، به فرارسیدن ایام آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اشاره کرد و گفت: خدا را شاکریم که در عصر غیبت آن حضرت، از نعمت نائب عام امام زمان(عج) بهره‌مند هستیم که پرچمدار حکومت اسلامی در جهان است.
کد خبر: ۲۰۶۵۵
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۷

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تشکیل بسیج، حلقه‌های صالحین و برگزاری برنامه‌های مذهبی نظیر پیاده‌روی اربعین را پرتوی از هدایت‌های امام زمان(عج) دانست و افزود: اگر کسی توفیق حرکت در این مسیر را یافت، باید بداند مورد هدایت و عنایت امام عصر(عج) قرار گرفته است.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرازهایی از نامه حضرت حجت(عج) خطاب به «شیخ مفید» اظهار کرد: حضرت ولی‌عصر(عج) فرمود «در زمان غیبت، موظف به آن هستید که بگونه‌ای اقدام نمایید که شما را به محبت ما نزدیک کند و از آنچه مرا ناخشنود می‌سازد پرهیز کنید چراکه مرگ انسان ناگهان فرامی‌رسد و در آن شرایط فرصت توبه وجود ندارد»

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی دغدغه‌مندی نسبت به تربیت نسل جوان را یکی از توفیقات محبان حقیقی امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: برخی فعالیت‌ها که گاهی به عنوان امور فرهنگی شناخته می‌شوند، با نقطه مطلوب امام عصر(عج) و نایب برحق ایشان حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) فاصله دارد.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه در طول ولایت خداوند، انبیا و ائمه معصومین(س) قرار دارد، افزود: امروز انجام فعالیت‌های تربیتی با هدف جلب محبت انسان‌ها به امام زمان(عج) یکی از توفیقات ارزشمندی است که نصیب منتظران حقیقی آن حضرت می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با طرح فرازی دیگر از نامه امام عصر(عج) به شیخ مفید اظهار کرد: اگر شیعیان به دنبال اصلاح نفس خود و سپس دیگران باشند و به عهد خود با امام زمان(عج) وفا کنند، امر ظهور به تاخیر نمی‌افتد! 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، اهتمام به انجام کار تشکیلاتی را امری عقلانی و ضروری خواند و گفت: بسیج، سپاه و سایر نیروهای انقلابی در ادوار مختلف انقلاب اسلامی خوش درخشیده اند که نمونه‌های آن را در جبهه‌های مقاومت مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی افزود: محافل قرآنی، ظرفیتی ارزشمند برای ایجاد جاذبه‌های تربیتی محسوب می‌شوند لذا باید نسبت به آن توجه کرد. 

امام جمعه سمنان برنامه‌ریزی برای رفع شبهات را کاری ارزشمند اما ناکافی دانست و با ابراز تأسف از کمرنگ شدن ارتباط جوانان با اساتید و مربیان تربیتی تصریح کرد: نباید در تحلیل واقعیت‌ها با یکدیگر تعارف داشته باشیم، چراکه شاهد قطع ارتباط برخی جوانان با دلسوزان دینی و عقیدتی هستیم لذا پیش از انجام هرکاری، باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم!

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اهمیت حفظ نوجوانان علاقه‌مند به مسجد و پایگاه گفت: باید به این سوال پاسخ دهیم که از چه روش‌هایی می‌توانیم ارتباط نسل جوان با مفاهیم و ارزش‌های دینی را برقرار یا تقویت کنیم؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با انتقاد از ظرفیت محدود برخی متولیان مسجد در مواجهه با نوجوانان ادامه داد: از اساتید و بزرگان خود نظیر آیت‌الله شاهچراغی آموخته‌ایم که در مواجهه با نوجوانان و جوانان باید آستانه تحمل و سعه‌صدر خود را افزایش دهیم و به اقتضائات این نسل توجه کنیم.

وی «ایجاد پل میان مربیان و جوانان» را مأموریت اصلی دلسوزان و متولیان امور تربیتی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مربیان صالحین، توانایی ارتقای سطح تحلیل و بینش سیاسی متربیان است چراکه «دشمن شناسی» یکی از لوازم استحکام بنیان‌های فکری افراد جامعه است.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری و نیز پایگاه‌های بسیج، حلقه‌ وصل جوانان با مساجد هستند گفت: وظیفه مربیان صالحین یا فرماندهان بسیج، زمینه‌سازی برای اتصال جوانان و نوجوانان به خداوند متعال و امام عصر(عج) است.

 

ارسال نظر
captcha