سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی از اعزام ۶۵ هزار نفر جهادگر پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: جهادگران همیشه در کنار دولت و مردم بوده اند و به ایران و ایرانی هویت و اعتبار بخشیدند.

سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی از اعزام ۶۵ هزار نفر جهادگر پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: جهادگران همیشه در کنار دولت و مردم بوده اند و به ایران و ایرانی هویت و اعتبار بخشیدند.

سپاه نیوز: مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی از اعزام ۶۵ هزار نفر جهادگر پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: جهادگران همیشه در کنار دولت و مردم بوده اند و به ایران و ایرانی هویت و اعتبار بخشیدند.
کد خبر: ۸۰۶۱
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

به‌گزارش سپاه نیوز؛ محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی با سه محور اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و حرکت های جهادی مأموریت های خود را انجام می دهد، گفت: جوهر و فلسفه بسیج سازندگی بر مبنای اردوهای جهادی است که نگاهمان در این کار استفاده حداکثری از جهادگران است.

 

 وی با بیان اینکه ۴۷۰ گروه جهادی جغرافیا محور در استان داریم که در ۲۲ قشر تخصصی بسیج در مناطق مختلف به ارائه خدمت می پردازند، افزود:گروه های جهادی، محور و مرکزی برای آموزش سایر جوانان هستند که تمرین مدیریت،کار تشکیلاتی،نحوه تعامل با مدیران و... را هم یاد می گیرند و هم به سایر جوانان منتقل می کنند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بسیج سازندگی را در عرصه اقتصاد مقاومتی با ۱۴ محور پرورش ماهی، بوقلمون، مرغ، دام و طیور،شتر مرغ،علوفه،گیاهان دارویی و....  در حال فعالیت خواند و گفت: در اقتصاد مقاومتی متولی نیستیم بلکه به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم تا به مردم نقش دهیم و معتقدیم تا مردم در اقتصاد نقش نداشته باشند مشکلات اقتصادی حل نخواهند شد.

 

محترمی با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار شغل ایجاد شده که با موفقیت ۷۰ درصدی همراه بوده است افزود: امید داریم این موفقیت را به ۱۰۰ درصد برسانیم و در بحث محرومیت زدایی غیر عمرانی هم کارهایی شامل تهیه جهیزیه،تهیه لوازم التحریر و سبدهای معیشتی انجام شده که با کمک شبکه های خیرین و ظرفیت آنها این اقدامات را در مناطق محروم انجام می دهیم.

 

وی با بیان اینکه هدفمان این است که زنجیره اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهیم که با این کار نه تنها به امر رونق تولید می پردازیم بلکه دنبال ایجاد اشتغال،رونق بازار،برند سازی و آموزش نیز هستیم، اضافه کرد: در استان مرکزی ۳۰ هزار نفر آموزش و توانمندی اقتصاد مقاومتی داشتیم که به صورت هدفمند انجام شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: در حوزه محرومیت زدایی جهادگران به کارهای عمرانی و غیر عمرانی می پردازند که تاکنون ۹۰۰ پروژه عام المنفعه به شکل خرد و درشت انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی در حوزه محرومیت‌زدایی شامل ساخت خانه محرومین،بازسازی منازل فرسوده مناطق محروم،انتقال آب،خانه بهداشت،لایه روبی قنوات و... که این کار علاوه بر اهداف مد نظر سبب تقویت اقتصاد مناطق شده است، گفت: بسیج سازندگی به دنبال تصدی گری نیست و هیچ وقت قصد رقابت با بخش خصوصی را نداشته و همیشه به دنبال پروژه هایی می رویم که کسی به آنها ورود پیدا نمی کند..

 

وی با بیان اینکه تعداد ۶۵ هزار نفر  روز جهادگر در سال ۹۸ به مناطق اعزام خواهیم کرد، گفت: از اول تابستان اعزام ها آغاز خواهند شد و اینها در واقع بدون منت و چشم داشتی به خدمت رسانی مشغول می شوند و انتظار داریم دستگاه های اجرائی حمایت های لازم را داشته باشند.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در استان های مرکزی،گلستان،ایلام،خوزستان و لرستان در سیل اخیر اقدامات قابل توجهی انجام داد و جهادگران استان در این مناطق خوش درخشیدند، افزود: مبلغ ۵،۲ میلیارد تومان اقلام کمکی از طریق سپاه روح الله استان مرکزی به مناطق سیل زده ارسال شد که هم اکنون هم این کمک ها ادامه دارند.

 

وی در این خصوص ادامه داد: از ۱۵ فروردین ماه ۵۳۱۵ نفر روز جهادگر در لرستان مشغول به اقدامات فرهنگی،عمرانی،پزشکی و... بودند که با استفاده از ظرفیت های موکب های استان مرکزی روزانه تهیه ۴۵۰۰ غذای گرم در مناطق انجام شده که ۲۸۲ منزل سیل زده که ارتفاع بیش از ۱.۵ متر گل را داشتند لایه روبی شده اند.

 

محترمی با بیان اینکه جهادگران استان در سیل اخیر نشان دادند که تجلی اسلام هستند افزود: همیشه در کنار دولت و مردم بوده اند و به ایران و ایرانی هویت و اعتبار بخشیدند.

 

وی با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی به دنبال موثر کردن پروژه ها است تا امید آفرین باشند و در تصمیم گیری ها از ظرفیت مردم استفاده می کنیم گفت: ۱۵۰ پروژه با همراهی بهزیستی برای بازسازی مناطق سیل زده استان در نظر گرفته شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی یک دستگاه اجرائی محسوب می شود و می تواند با سایر دستگاه های اجرایی توافق انجام دهد افزود: بزرگترین خروجی از اردوهای جهادی کار تربیتی و انسان سازی است و جدای از این رسالت مهم می توانیم خروجی مناسبی هم داشته باشیم.

 

 

 انتهای پیام/09

ارسال نظر
captcha